Wednesday, November 10, 2010

untuk insan yang ku sayangi






Bilakah Aku Jatuh Cinta 
Rabbi...
Aku minta izin
 
Bila suatu saat aku jatuh hati 
Jangan biarkan cinta untuk-Mu berkurang
 
Hingga membuat lalai akan adanya Engkau 
Rabbi...
Aku punya pinta
 
Bila suatu saat aku jatuh cinta
 
Penuhilah hatiku dengan bilangan cinta-Mu 
yang tak terbatas
Biar rasaku pada-Mu tetap utuh
 
Rabbi...
Izinkan bila suatu saat aku jatuh hati

Pilihkan untukku seorang yang hatinya 
penuh dengan kasih dan cinta-Mu
Dan membuatku makin menganggumi-Mu
 
Rabbi...
Bila suatu saat aku jatuh hati
 
Pertemukanlah kami,
Jodohkanlah kami,
Satukanlah kami,
Berilah kami kesempatan untuk lebih
 
mendekati cinta-Mu,
Dalam suasana yang sakinah, mawaddah dan rahmah

Rabbi...
Pintaku terakhir adalah seandainya kujatuh hati

Jangan pernah Kau palingkan wajah-Mu dariku
Anugerahkanlah aku cinta-Mu
Cinta yang tak pernah hilang oleh waktu
 
Izinkanlah aku untuk menemui kerinduan-Mu



apabila lafaz sakinah dilafazkan
diriku bkn  lagi milik insan yg  ku sayangi
aku adalah milik insan yg bernma suami
insan yang perlu ku taat dan patuh padanya
insan yang membahagiakn ku ngan kasih sayang dan cinta yang mendalam
rindu ku padanya adalah pahala
cintaku padanya akan mekar seperti bunga




sayang ku hanya padamu insan yang bernama suamiku
cintaku padamu tidak melebihi cintaku pada Illahi
andai diriku sedih, kau la penghibur hati duka ku
kau la insan yang ku sayangi hingga akhir hayatku
aku ingin menjadi bintang timur dalam hidupmu
sentiasa menerangi dirimu andai badai melanda

alangkah indahnya bila dikurniakn
bintang timur kecil dlm hdup kita
bintang timur kecil permata hati abi dan umi
permata yang kamikn akan didik mnjadi insan yang berguna
insan yang ingat pada perintah Allah
insan yang patuh pada abi n umi

ya Allah,kurniakan hambamu ini jodoh yang baik,jika benar dye jodoh hambamu ini,kuatkan lah jodoh hambamu ini hingga akhir hayatmu ini....Ya allah, yang maha pengasih dan maha penyayang, kurniakan hambamu ini suami yang soleh dan penyayang dan zuriat yang soleh dan solehah...
amin ya rabbal alamin





No comments:

Post a Comment